Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS
Vzdelávanie

Ako využiť social media marketing naplno?

Ak nie si na sociálnych sieťach, akoby si ani nebol. Zdá sa, že tento výrok platí každým dňom stále viac. Časy, kedy boli sociálne siete záležitosťou výlučne mladých a ich rodičov si na nich hľadal márne, sú dávno preč! Ich silu si dobre uvedomujú aj marketéri a niet preto divu, že sa pomocou social media marketingu snažia vyťažiť čo najviac. 

Ako sa vo vodách social media marketingu nestratiť? Odpoveď sa dozvieš už 7.4. na našej konferencii Social Media Masters. Dovtedy si však môžeš pozrieť tohto malého sprievodcu sociálnymi sieťami, ktorý ti pomôže zorientovať sa v tom, ako, kedy a pre koho tvoriť ten najzaujímavejší obsah!

Čo je social media marketing?

Social media marketing je formou digitálneho marketingu, ktorý prebieha na sociálnych sieťach a slúži na propagáciu, budovanie komunity a zvyšovanie povedomia o značke. Ide ruka v ruke s ostatnými druhmi digitálneho marketingu, ako je napríklad obsahový marketing, alebo influencer marketing. V praxi si pod social media marketingom môžeš predstaviť všetko od stories, cez príspevky až po platené kampane.

Aké má social media marketing výhody?

Si blízko cieľovej skupiny

Jednou z hlavných výhod social media marketingu je jeho schopnosť priblížiť sa svojim zákazníkom. Nečakaj, že ľudia si tvoj web, produkt, alebo službu nájdu sami. Ponúkni im ho tam, kde každý deň trávia hodiny! Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, či Pinterest – všade tam sa nachádzajú tvoji aktuálni alebo budúci zákazníci. 

Priestor na kreativitu a autentickosť

Medzi ďalšie výhody patrí jeho rôznorodosť. Obsahový marketing na sociálnych sieťach nemá hranice, tvoriť môžeš vtipné TikToky, video tutoriály, stories z každodenného života, súťaže, livestreamy… Fantázii sa medze nekladú!

Spája organický a platený obsah

Úspešné príspevky môžeš zasponzorovať, aby sa dostali ešte k väčšiemu publiku a zdvihnúť si tak povedomie, engagement a dosah.

social media marketing na socialnych sietach
Vedel si, že účet na sociálnej sieti má už 6 z 10 ľudí na svete?

Social media marketing na Facebooku

Aký obsah pridávať na Facebook?

Facebook je globálnou stálicou medzi sociálnymi sieťami. Prispôsobuje sa trendom, no jeho podstata zostáva už roky rovnaká a ľudia tak vedia, čo na ňom majú čakať. Facebookové publikum preferuje posty s grafikou a ak pridávaš video, mal by si zvoliť dĺžku do 8 minút.

Aké publikum je na Facebooku?

Mileniáli

Na Facebooku nájdeš všetky vekové skupiny, no najmä ľudí od 25 rokov a vyššie. Z marketingového hľadiska je táto sociálna sieť ideálna, ak cieliš na mierne starších ľudí v produktívnom a strednom veku.

Kedy pridávať na Facebook?

Pracovné dni dopoludnia

Najlepšie dni, kedy pridávať na Facebook sú tie pracovné. Pri ideálnom čase sa však názory marketérov často nezhodujú, a to nie len v prípade Facebooku, ale pri všetkých sociálnych sieťach. Podľa prieskumu z minulého roka sa Facebookovým príspevkom darí hlavne od rána až po 13:00. Naopak najmenej úspešným dňom bývajú soboty.

Aké má marketing na Facebooku výhody?

Business účet na Facebooku aj Instagrame dokážeš spravovať rovnakým nástrojom – Meta Business Manager. Šikovne si tak môžeš porovnávať štatistiky a dosah jednotlivých postov a zároveň manažovať reklamy a kampane. 

Ďalším plusom, ktoré Facebook ponúka, sú Facebook Groups, teda Skupiny. V Skupinách nadviažeš so sledovateľmi bližší vzťah a získaš vyššiu mieru zapojenia. Využiť môžeš aj Messenger, a to na platené reklamy alebo formou Chatbotu, vďaka ktorému budeš k sledovateľom bližšie. Facebook je veľmi vhodný na livestreamy a má silný potenciál pre lokálny marketing. Veľa jeho používateľov navštívi najprv Facebookový profil podniku a až potom si pozrie aj jeho internetový web. Mal by si si preto dať záležať na tom, aby bol tvoj firemný Facebook účet podrobne vyplnený, od telefónneho čísla až po adresu. Dokážeš na ňom dokonca aj rovno predávať produkty a zriadiť si tak plne funkčný e-shop.

Social media marketing na Instagrame

Aký obsah pridávať na Instagram?

Instagram je lovebrandom medzi sociálnymi sieťami. Ľuďom ponúka možnosť sledovať stories od ich blízkych priateľov a zároveň im umožňuje byť v obraze o tom, čo práve robí ich obľúbená celebrita. Je to sieť, na ktorej musíš zaujať predovšetkým vizuálne, preto dbaj na to, aby boli tvoje fotky a grafiky čo najkvalitnejšie. Využiť môžeš aj Reels, ktoré sú silným súperom TikToku.

Aké publikum je na Instagrame?

Mladí dospelí

Instagram má o čosi mladšie vekové zastúpenie, než Facebook. Nájdeš tam najčastejšie ľudí od 18 po 35 rokov.

Kedy pridávať na Instagram?

Pracovné dni cez obed

Na Instagram by si mal postovať hlavne cez pracovný týždeň počas neskorších dopoludňajších hodín. Najmenej sa príspevkom zvykne dariť v nedeľu.

Aké má marketing na Instagrame výhody?

Efektívnosť Meta Business Managera sme už spomínali, preto si povieme niečo o kreatívnom obsahu, ktorý je pre Instagram ako stvorený. Spolupráce s influencermi, swipe-up a ankety na stories, či potenciál krátkych a autentických Reels. Instagram ponúka nespočetné množstvo spôsobov, ako zaujať. Aj obyčajný post s fotkou má na Instagrame väčšiu priemernú mieru engagementu, než na akejkoľvek inej sociálnej sieti.

Social media marketing na TikToku

Aký obsah pridávať na TikTok?

TikTok je jednou z najmladších veľkých sociálnych sietí, ktorá si stihla podmaniť celý svet. Už v roku 2020 sa stal globálne najsťahovanejšou aplikácou a dokázal tak, že nie je len ďalšou detskou zábavkou. Forma obsahu, ktorý na TikTok môžeš pridávať je len jedna, a to videá. Kedysi boli podporované len krátke formáty do 60 sekúnd, no aktuálne už platí dĺžka až do 10 minút.

Aké publikum je na TikToku?

Gen Z (tínedžeri)

Nie je asi žiadnym prekvapením, že TikTok má spomedzi sietí v tomto článku najmladšie publikum. Najviac jeho používateľov patrí do tzv. Gen Z a má do 20 až 25 rokov. Preto ak hľadáš miesto, kde by si mohol robiť moderný a neformálny marketing, TikTok je tá správna voľba!

Kedy pridávať na TikTok?

Pracovné dni okrem 17:00

Štatistiky ukázali zaujímavý jav. Začiatkom týždňa sa oplatí pridávať v skorších hodinách a koncom týždňa zas v neskorších. Ak nechceš, aby tvoj TikTok zapadol prachom, mal by si sa vyhnúť časom okolo 17:00.

Aké má marketing na TikToku výhody?

Výhody rôznorodého TikTok marketingu sme rozobrali v jednom z našich blogov, kde nájdeš aj ukážky značiek, ktoré zvládli TikTok marketing na jednotku. Tvojou hlavnou zbraňou bude autentickosť, humor a trendy. Zapoj sa do aktuálnych challengov, sprav duet a ak ti to tvoj tone of voice dovoľuje, neboj sa byť trochu “drzý” a stav na humorný obsah. Mladé publikum to ocení!

Social media marketing na LinkedIn

Aký obsah pridávať na LinkedIn?

LinkedIn je najserióznejším a najprofesionálnejším zástupcom spomedzi sociálnych sietí. Už dávno však neplatí, že sa na ňom stretávajú len podnikatelia a biznismeni, ktorí si navzájom virtuálne tľapkajú po pleci a gratulujú k dosiahnutým úspechom. Môžeš si na ňom dovoliť pridávať o čosi dlhší textový obsah, než na ostatných sieťach. Stále ale platí, že viac zaujmeš, ak k nemu pripojíš grafiku, video, alebo link na web.

Aké publikum je na LinkedIn?

Mileniáli

Najzastúpenejšou vekovou skupinou LinkedInu sú Mileniáli, teda generácia okolo tridsiatky. Títo ľudia sa skrývajú za väčšinou firemných profilov, ktoré majú na tejto sociálnej sieti mimoriadne veľké zastúpenie.

Kedy pridávať na LinkedIn?

Pracovné dni dopoludnia

Obsah na LinkedIn tvoria prevažne príspevky spojené s prácou a biznisom. Filozofia, že pridávať treba hlavne počas pracovných dní tu preto platí dvojnásobne. Najviac zaboduješ v dopoludnia a najmenej v nedeľu.

Aké má marketing na LinkedIn výhody?

Robíš B2B marketing? LinkedIn je potom tvoja cesta! Nájdeš na ňom široké spektrum ľudí zo všetkých profesijných sfér, ktorí si založili profil práve preto, aby sa k nim dostal tento typ obsahu. Na Facebooku, či Instagrame by ich profesionálny kontent nezaujal, no na LinkedIne ho naopak vyhľadávajú. Aj pri serióznych príspevkoch si však skús zachovať ľudskú tvár a prístup. Pamätaj, že tvoríš pre ľudí, nie robotov.

Využi možnosť kontaktovať ľudí priamo do správ, tvor edukatívny kontent a zdieľaj updaty z tvojho podniku, či značky. Viac o LinkedIn marketingu sa dozvieš v článku, ktorý sme venovali špeciálne tejto téme.

Dúfame, že sme ti pomohli získať trochu lepší prehľad o tom, čo social media marketing predstavuje na jednotlivých sieťach. Ak sa chceš o nich dozvedieť viac, neváhaj a kúp si lístok na konferenciu Social Media Masters, kde ich rozoberieme do hĺbky!

Svoj lístok si môžeš uchmatnúť na webe Make It Digital.

Author

DMC team