V rámci Digital Marketing Clubu vám okrem iného prinášame zaujímavé prednášky na vybrané témy z prostredia online marketingu. V utorok večer nám Slavo Artim z marketingovej agentúry Elite porozprával na tému reklamný slogan. Čo je to reklamný slogan? Ako vytvoriť dobrý slogan? A aké poznáme príklady z praxe? Aj na tieto otázky ste dostali odpovede, ak ste na prednášku prišli. Ak ste prednášku náhodou zmeškali, nevadí, v nasledujúcom článku si danú problematiku ozrejmime.
Čo je reklamný slogan?
S reklamnými sloganmi sa stretávame každodenne. Vidíme ich na billboardoch, v novinách a časopisoch, kričia na nás z rádia či televízie. Čo to teda ten reklamný slogan je? V skratke ide o chytľavú frázu, ktorej cieľom je charakterizovať produkt alebo firmu. Úlohou reklamného sloganu je odlíšiť značku od konkurencie. Slogan je väčšinou ľahko zapamätateľný, krátky, výstižný a rýchlo sa nám dostane do hlavy. Najlepšie je, keď sa nám vryje do pamäte tak, že už na neho nezabudneme.
5 tipov, ako vytvoriť dobrý reklamný slogan
Keď ju miluješ, nie je čo riešiť. Just Do It. I‘m Lovin It. – Kto by nepoznal tieto známe frázy? Áno, ide o úspešné reklamné slogany známych spoločností. My sme pre vás vybrali 5 tipov, ktoré vám môžu pomôcť pri tvorbe super reklamného sloganu.
1. Poznať klienta je základ
Pri tvorbe reklamného sloganu je veľmi dôležité naštudovať si informácie o firme alebo produkte do najmenších detailov.
2. Urobte si dôkladný prehľad o konkurencii
Nie je nič horšie, ako keď váš nový slogan v minulosti použila konkurencia. Preto je podstatné overiť si, či už podobný slogan existuje. Je to veľmi jednoduché – stačí použiť Google.
3. Robte to jednoducho
Dobrý slogan by nemal byť príliš dlhý, aby si ho mohli zapamätať aj deti v škôlke. Vyhoďte z vety všetky zbytočné slová a vyhnite sa používaniu súvetí. Stručné slogany bývajú často najúspešnejšie. Príklad: Just Do It.
4. Zdôraznite hlavný prínos produktu alebo spoločnosti
Cieľom sloganu je odlíšiť produkt alebo značku od konkurencie. Dajte najavo, že ste v niečom lepší ako ostatní. Slogany by mali prezentovať výhodu a prínos produktu. Príklad: Náskok vďaka technike.
5. Nepoužívajte negatíva
Slogan má zanechať pozitívny pocit. Je preto potrebné zbaviť sa negatívnych slov v slogane a nahradiť ich pozitívnymi a inšpiratívnymi heslami. Príklad: I‘m Lovin it.
Slogan má zanechať pozitívny pocit. Je preto potrebné zbaviť sa negatívnych slov v slogane a nahradiť ich pozitívnymi a inšpiratívnymi heslami. Príklad: I‘m Lovin it.
Zopár ďalších krátkych rád, na ktoré treba myslieť pri tvorbe sloganu
-
- Nepoužívajte klišé a superlatívy
- Myslite na rytmiku, slogan je potom ľahšie zapamätateľný. Príklad: „Farby, laky máme taky.“
- Ak sa to hodí, používajte slovné hračky. Slovné hračky je vhodné použiť napríklad pri social komunikácii, agentúrnej komunikácii a ak sú inteligentné (neobsahujú vulgarizmy, čierny humor)
- Povedzte to tak, ako keby ste to hovorili svojej mame, teda polopatisticky
-Lucka